Informacinių technologijų pamokos trejų metų Islandijos darželinukams – kasdienybė.
Spalio mėn. Vilniaus sav. Grigiškių l/d „Rugelis” pedagogės svečiavosi Islandijoje, Kopavoguro mieste esančiame Furugrund darželyje. Pedagogės vyko tobulinti žinių pagal Erasmus + 2017 – 2019m.m. projektą Be a master – think creatively „Mąstyk kūrybiškai“. Projekto pagrindinis tikslas − gerinti pedagogų kompetencijas IKT srityje, taikant novatariškus darbo metodus. Pagrindiniai uždaviniai − vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo ugdymas, elementarių programavimo pagrindų Scratch junior mokymas, anglų kalbos mokymas naudojant Clil metodą, matematinių, konstravimo įgūdžių lavinimas naudajant Lego, Roborobo kids kaladėles ir priemones.
Susitikimo metu buvo pristatomos šalių partnerių prezentacijos tema „Lego matematika“, aptartos tolimesnės projektinės veiklos, kurias reikės įgyvendinti iki susitikimo vasario mėnesį Didžiojoje Britanijoje.
Vykusioje konferencijoje Islandijos švietimo specialistė papasakojo apie Islandijos darželių ir mokyklų švietimo sistemas bei naujoves. Viena iš Islandijos darželių naujovių – informacinių technologijų pamokėlės. Du kartus per savaitę darželyje IKT veiklas auklėtojoms ir 3- 6 metų vaikams veda informacinių technologijų mokytoja. Įdomu tai, kad integruojant IKT 3 metų amžiaus vaikai jau patys kuria animacinius filmukus, taip lavindami meninius, kūrybinius, socialinius, vaidybinius, emocinius gebėjimus. Darželinukai kuria ir žaidžia teatrą naudodami planšetinius kompiuterius, kuriuose instaliuota stop motion studio programėlė. Pabandėmė ir mes, pedagogės pažaisti, sukurti animacinį filmuką naudojant lego kaladėles ir stop motion programėlę. Šią įdomią, novatarišką patirtį būtinai panaudosime savo įstaigoje.
Nepaisant atšiauraus, lietingo ir vėjuoto Islandijos oro, vaikai daug laiko praleidžia lauke žaisdami ir mokydamiesi. Mažieji gamtininkai tyrinėja įvairius gamtos reiškinius, pvz. eina mišką kiekvieno sezono metu ir stebi, kaip keičiasi augalai, medžiai, semia vandenį iš upelio, tiria jo taršą. Atliktus tyrimus užfiksuoja specialios programėlės PlantNet Plant Identification pagalba, po to analizuoja ir apibendrina duomenis.
Susitikimo metu pedagogai tobulino IKT žinias, bendraudami su Islandijos, Lenkijos, Ispanijos Portugalijos, Graikijos, Didžiosios Britanijos šalių atstovais dalijosi gerąja ugdymo patirtimi, gilino anglų kalbos žinias, praplėtė kultūrinį akiratį. Džiaugiamės, kad turėjome galimybę atrasti IKT inovatyvius ugdymo metodus, kuriuos galėsime pritaikyti savo darbe ugdant mažuosius.
Projekto darbo grupė